CO ZAWIERA NASZ RAPORT KONTROLI POJAZDU?

 

 OCENA STANU TECHNICZNEGO POJAZDU

 

  Data realizacji: 22.12.2021 r.

  Miejsce oględzin: Jaworzno

  Wybrany pakiet: Premium

 

PODSTAWOWE INFORMACJE

 

VIN

 WVWZZZAUZGP******

Marka

VOLKSWAGEN

Model

GOLF

Rok produkcji

2015

Pojemność silnika

1598 cm3

Typ

Kombi

Rodzaj skrzyni biegów

Manualna 5-biegowa

Barwa lakieru

Czarna

Wskazanie drogomierza

205.612 KM

Moc [kW/KM]

77kW/105KM

Rodzaj paliwa

Diesel

Liczba drzwi

5

Data ostatniego badania technicznego

05.11.2021

Data ważności polisy OC

01.11.2022

Data pierwszej rejestracji

04.11.2015

Kraj pochodzenia

Polska

Data pierwszej rejestracji w Polsce

04.11.2015

KONTROLA ZEWNĘTRZNA

Pomiary grubości lakieru i szczelin pomiędzy elementami

 

 

 

Lp.

Grubość lakieru [µm]

1 (błotnik przedni lewy)

120÷160

2 (drzwi przednie lewe)

130÷160

3 (drzwi tylne lewe)

90÷110

 

 

4

 

słupek A

30÷50

słupek B

40÷50

słupek C

40÷50

próg

30÷50

5 (błotnik tylny lewy)

90÷130

6 (pokrywa silnika)

80÷100

7 (dach)

80÷110

8 (pokrywa bagażnika)

80÷110

9 (błotnik przedni prawy)

90÷120

10 (drzwi przednie prawe)

90÷110

11 (drzwi tylne prawe)

80÷110

12

słupek A

40÷50

słupek B

40÷50

słupek C

40÷50

próg

30÷50

13 (błotnik tylny prawy)

90÷110

Lp.

Pomiar szczeliny [mm]

A (zderzak przedni)

3,4

B błotnik przedni lewe)

3,6

C (drzwi przednie lewe)

3,5

D (drzwi tylne lewe)

3,5

E (zderzak tył)

3,5

F (pokrywa silnika)

3,4

G (pokrywa silnika)

3,4

H (pokrywa bagażnika)

3,5

I (pokrywa bagażnika)

3,6

J (zderzak przedni)

3,5

K (błotnik przedni prawy)

3,5

L (drzwi przednie prawe)

3,4

M (drzwi tylne prawe)

3,5

N (zderzak tył)

3,5

 

WNIOSKI
 

 

Samochód VW pokryty jest czarnym metalizowanym lakierem dwuwarstwowym. Karoseria wykonana jest z blachy ocynkowanej. Po przeprowadzeniu pomiarów grubości powłoki lakierniczej stwierdziłem, iż pojazd w przeszłości podlegał naprawie blacharsko-lakierniczej. W pojeździe został wymieniony zderzak oraz reflektor przedni lewy. Polakierowano błotnik przedni lewy oraz drzwi przednie lewe. Warstwa lakiernicza naprawianych elementów nie przekraczała 160 µm co wskazuje, iż elementy nie były naprawiane przy użyciu masy szpachlowej. Błotnik oraz drzwi do przeprowadzenia naprawy nie były demontowane (polakierowano je na pojeździe). Naprawa została przeprowadzona zgodnie z technologią producenta. Odcień oraz struktura lakieru nie odbiega od pozostałych elementów.  Brak jakichkolwiek zacieków, zapyleń czy kraterów. Naocznie – brak możliwości wychwycenia, iż elementy podlegały naprawie. Naprawa została rozliczona z polisy AC. Właściciel przedstawił zdjęcie szkody. Pozostałe elementy posiadają fabryczną powłokę lakierniczą. Nadwozie pojazdu posiada niewielkie uszkodzenia eksploatacyjne (udokumentowane na fotografiach). Drzwi tylne prawe posiadają „chałupniczą” zaprawkę lakierniczą. Właściciel przekazał, iż były zarysowane i wykonał zaprawkę we własnym zakresie. Korozja w tej okolicy nie występuje. Wszystkie elementy pojazdu spasowane prawidłowo. Samochód prezentuje się bardzo dobrze.

 

 
Szyby

 

 

 

Producent

Data produkcji Uszkodzenia
1 NordGlass 2017 brak
2 VW AGC AUTOMOTIVE 2015 brak
3 VW PILKINGTON 2015 brak
4 VW AGC AUTOMOTIVE 2015 brak
5 VW AGC AUTOMOTIVE 2015 brak
6 VW AGC AUTOMOTIVE 2015 brak
7 VW AGC AUTOMOTIVE 2015 brak
8 VW SAINT-GOBAIN 2015 brak

 

WNIOSKI
 

 

Podczas oględzin stwierdzono, iż pojazd posiada nieoryginalną szybę czołowa (rocznik 2017). Obecny właściciel nie znał powodu wymiany szyby (najprawdopodobniej odprysk). Pozostałe szyby pojazdu są fabryczne (razem z dodatkowymi szybami drzwi przednich i tylnych). Szyby nie posiadają uszkodzeń mechanicznych.

 

 

Kontrola ogumienia

 

 

Opona PP

Opona PL

Opona TP

Opona TL

Producent/model

Nokian WR D3

Nokian WR D3

Nokian WR D3

Nokian WR D3

Rozmiar

195/65R15

195/65R15

195/65R15

195/65R15

Nośność/indeks prędkości

91T

91T

91T

91T

Data produkcji

25 tydzień 2018 r.

25 tydzień 2018 r.

19 tydzień 2018 r.

19 tydzień 2018 r.

Wysokość bieżnika

6,4 [mm]

6,4 [mm]

6,9 [mm]

6,9 [mm]

 

 

WNIOSKI
 

 

Samochód wyposażony w obręcze (felgi) stalowe z założonymi oponami zimowymi. Wszystkie opony z rocznika 2018. Zużyte równomiernie na całej powierzchni styku. Brak jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych. Obręcze stalowe noszą delikatne ślady korozji powierzchniowej krawędzi.

 

 
Oświetlenie

 

Typ

Stan

Komentarz

Mijania

sprawne

brak uwag

Drogowe (długie)

sprawne

brak uwag

Pozycyjne

sprawne

brak uwag

Kierunkowskazy

sprawne

brak uwag

Awaryjne

sprawne

brak uwag

Przeciwmgłowe przednie

brak

pojazd nie jest wyposażony

Przeciwmgłowe tylne

sprawne

brak uwag

Cofania

sprawne

brak uwag

Stop

sprawne

brak uwag

 

WNIOSKI
 

 

Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne pojazdu sprawne technicznie. Reflektor przedni lewy po wymianie (jest z rocznika 2021 r.). Brak wizualnej różnicy (w zużyciu) pomiędzy prawym i lewym reflektorem.

 

 

KONTROLA WEWNĘTRZNA

Komora silnika i wnętrze bagażnika

 

 

Stan

Komentarz

Stan maski i maty
wygłuszającej

Ok

brak zniszczeń

Ślady odkręcania
śrub mocujących

Ok

brak widocznych śladów

Producent oleju

MOTUL

-

Gatunek oleju

5W30

-

Data wymiany

 

10.11.2021 r.

Poziom oleju

Ok

poziom oleju w normie

Kolor oleju

Ok

olej jasnej barwy
- świeżo po wymianie

Gatunek płynu
chłodniczego

Wielosezonowy

brak uwag

Poziom płynu
chłodniczego

Ok

poziom w granicy normy,
brak uwag

Wycieki widoczne
w komorze od góry

delikatne zapocenia
w okolicy wtryskiwaczy paliwa

Stan wizualny
komory

Ok

Komora silnika nie została umyta.
Widoczne eksploatacyjne zabrudzenia komory

Stan elementów
konstrukcyjnych

Ok

brak uwag

Niepokojące
dźwięki

Brak

brak niepokojących dźwięków

 

WNIOSKI
 

 

Komora silnika i wnętrze bagażnika pokryte fabryczną warstwą lakieru. Brak widocznych śladów demontażu elementów. Silnik pojazdu nie został umyty przed sprzedażą – normalnie ślady zanieczyszczeń komory silnika (biorąc pod uwagę przebieg pojazdu). W okolicy wtryskiwaczy widoczne delikatne zapocenia. Elementy konstrukcyjne (podłużnice wzmocnienia) nie noszą śladów napraw blacharsko-lakierniczych. Poziomy płynów eksploatacyjnych w wartościach nominalnych. Pojazd świeżo po wymianie wszystkich filtrów. Silnik po uruchomieniu (na zimno) pracuje prawidłowo. Z komory silnika (po uruchomieniu pojazdu) nie wydobywają się niepokojące dźwięki. Komora bagażnika nosi normalnie ślady użytkowania.  Pod pokrywą silnika znajduje się nalepka z wymiany rozrządu przy przebiegu 166.209 km. Właściciel nie posiada faktury za wymianę.

 

 
Tapicerka i wnętrze

 

  Uwagi

Zabrudzenia

Tapicerka foteli przednich oraz podsufitka
delikatnie zabrudzona - zalecane wypranie.

Przypalenia

brak

Pęknięcia

brak

Zarysowania

brak

Przetarcia

brak

Zapach

brak uwag

 

 

Stan

Komentarz

Centralny zamek

ok

brak uwag

Radio

ok

brak uwag

Nawigacja

brak

-

Klimatyzacja

ok

Słychać uruchomienie kompresora.
Ze względu na temperaturę panującą na zewnątrz
brak możliwości oceny skuteczności chłodzenia.

Podgrzewanie tylnej szyby

ok

brak uwag

El reg lusterek

ok

brak uwag

El składanie lusterek

brak

-

Wycieraczki

ok

brak uwag

Spryskiwacz

ok

brak uwag

Sygnał dźwiękowy

ok

brak uwag

El szyby przód

ok

brak uwag

El szyby tył

ok

brak uwag

Kierownica wielofunkcyjna

brak

-

Komputer pokładowy

ok

brak uwag

Wspomaganie kierownicy

ok

brak uwag

Podgrzewanie siedzeń

brak

-

El reg siedzeń

brak

-

Otwieranie bagażnika

ok

brak uwag

Otwieranie maski

ok

brak uwag

Otwieranie wlewu

ok

brak uwag

Szyberdach

brak

-

Otwierany dach

brak

-

 

WNIOSKI
 

 

Wnętrze pojazdu jest zadbane. Brak jakichkolwiek zarysowań czy uszkodzeń. Wszystkie elementy wyposażenia są sprawne. Materiałowa tapicerka foteli przednich oraz wykładzina dachu (podsufitka) delikatnie zabrudzona. We wnętrzu nie czuć wilgoci oraz zapachu palonych papierosów.  Kierownica posiada ślady zużycia – wykonano dokumentację zdjęciową.

 

 
Jazda próbna

 

 

Wynik

Komentarz

Uruchomienie na zimnym silniku

prawidłowe

-

Uruchomienie na ciepłym silniku

prawidłowe

-

Utrzymanie toru jazdy

prawidłowe

-

Zamiana biegów

prawidłowa

-

Dymienie z rury

brak

-

Przyspieszenie

prawidłowe

-

Hamowanie

prawidłowe

-

Zawieszenie

brak uwag

-

Jazda na wprost

prawidłowa

-

Hamulec ręczny

sprawny

-

Luz na kierownicy

brak

-

Układ wydechowy

sprawny

-

Instalacja gazowa

brak

-

 

WNIOSKI
 

 

Silnik zapala bezproblemowo. Pierwsze uruchomienie po przybyciu na oględziny odbyło się na zimnym silniku (właściciel wyjeżdżał z garażu). Jazda próbna odbyła się na odcinku ok. 15 km ze zróżnicowaną prędkością (do ok. 120 km/h). Praca sprzęgła prawidłowa. Pedał pracuje gładko w pełnym zakresie, nie czuć wibracji. Wszystkie biegi wchodzą płynnie – bez niepokojących dźwięków. Skok lewarka zmiany biegów prawidłowy. Silnik pracuje prawidłowo w pełnym zakresie prędkości obrotowej. Przyrost mocy i momentu obrotowego prawidłowy. Brak zadymienia z układu wydechowego (na zimnym i ciepłym silniku). Układ hamulcowy pracuje prawidłowo (ABS, ESP i ASR sprawne). Samochód prowadzi się bardzo dobrze, zachowuje wskazany tor jazdy. Zawieszenie pracuje cicho i płynnie wybiera nierówności. We wnętrzu nie słychać odgłosów skrzypienia tapicerki.

 

 
Oględziny podwozia

 

 

Wynik

Komentarz

Osłona silnika od spodu

ok

-

Wycieki silnika od spodu

brak

-

Przekładnia kierownicza – wycieki i luzy

brak

-

Wahacze i tuleje

ok

-

Układ napędowy – przeguby półosie wał

ok

-

łożyska wszystkich kół

ok

-

Stan opon od strony wewnętrznej

ok

-

Stan amortyzatorów

ok

-

Ocena wizualna tarcz hamulcowych

ok

-

Ocena wizualna klocków hamulcowych

ok

-

Ocena przewodów hamulcowych

ok

-

Widoczne naprawy powypadkowe

brak

-

Widoczne elementy korozji

brak

-

Układ wydechowy

ok

-

Zawieszenie

ok

-

 

WNIOSKI
 

 

Oględziny podwozia wykonano na SKP (stacji kontroli pojazdów). Nie stwierdzono żadnych luzów w układzie kierowniczym oraz zawieszenia. Widoczna delikatna (powierzchniowa) korozja układu wydechowego.
W pozostałej części podwozia brak widocznych śladów ognisk korozyjnych. Tarcze i klocki hamulcowe osi przedniej i tylnej w bardzo dobrym stanie (zużyte w ok. 20÷30%). Osłony podwozia kompletne. Brak widocznych śladów wycieków z jednostki napędowej. Podczas badania sprawdzono również skuteczność siły hamowania oraz siłę tłumienia amortyzatorów – bez uwag.

 

 
Odczyt kodów błędów
 

 

Po przeprowadzeniu jazdy próbnej dokonano odczytu kodów błędów w sterowniku. W pamięci zapisano:

  • błąd ciśnienia w ogumieniu,
  • błąd centralnego zespołu elektronicznego,
  • błąd komunikacji ze sterownikiem układu kontroli akumulatora,
  • błąd sterownika tylnych drzwi od strony kierowcy i przednich pasażera,
  • błąd układu zarządzania wersją oprogramowania.

Każdy z błędów jest sporadyczny – po skasowaniu żaden błąd nie powrócił. Potwierdzono również przebieg pojazdu w sterowniku silnika – 205.638 km. Zweryfikowano również stan filtra cząstek stałych (DPF) – brak nadmiernego zapełnienia.

 

 

Historia serwisowa

 

 

Właściciel przedstawił do wglądu historię serwisową od 2019 r. (przebieg 183.450 km). Wykonano pełną dokumentację zdjęciową. Wcześniejszej historii niestety nie ma. Potwierdzono historię od 2014 r. pojazdu
w bazie CEPiK. Przebieg pojazdu wydaje się być realny – biorąc pod uwagę stan pojazdu oraz dostępną historię z przeglądów technicznych.

 

 
Podsumowanie
 

 

Samochód uczestniczył w okresie eksploatacji w jednej kolizji. Właściciel przez telefon poinformował o tym fakcie i przy oględzinach przedstawił zdjęcie szkody. Potwierdza to również zweryfikowana historia szkód. Pojazd ogólnie w bardzo dobrym stanie, zadbany. Po zakupie zalecałbym weryfikację lub wymianę rozrządu ze względu na brak dokumentacji potwierdzającej wymianę (w pojeździe znajduje się jedynie naklejka).

W pozostałym zakresie pojazd nie wymaga od właściciela nakładu finansowego. Właściciel deklarował, iż posiada do pojazdu koła aluminiowe 16’ z oponami letnimi (w bardzo dobrym stanie). Podczas oględzin nie posiadał kół do wglądu.
 

Ze swojej strony polecam zakup analizowanego pojazdu.

 















































































































































































 

Masz pytania? Zadzwoń: +48 507 353 512